Jezusowe Promyki na Lednicy Malucha

13 czerwca 2014 r. Schola „Jezusowe Promyki” wyruszyła na wycieczkę Szlakiem Pierwszych Piastów. Pierwszym punktem naszego programu było zwiedzanie sanktuarium urodzin i chrztu Siostry Faustyny Kowalskiej w Świnicach Warckich. W tamtejszym kościele oddaliśmy cześć relikwiom Heleny Kowalskiej, a następnie udaliśmy się do Jej domu rodzinnego. Po wspaniałej duchowej uczcie pojechaliśmy zwiedzać muzeum Józefa Mehoffera w Turku, a później porównywaliśmy je z malowidłami i urzekającymi witrażami w Bazylice Najświętszego Serca Pana Jezusa. Na nocleg do Biskupina dojechaliśmy pełni wrażeń.
Sobotni poranek powitał nas pochmurnym niebem, ale uśmiechy towarzyszyły nam nieustannie na twarzach, ponieważ czekała na nas „Lednica Malucha”. Gdy rozpoczęliśmy koncert i wspólną zabawę z publicznością, Pan zesłał na nas potężną ulewę. Deszcz nie zniechęcił Promyków i dalsza część koncertu i wspólnej zabawy odbyła się w zatłoczonej sali.

Kolejny występ pod gołym niebem również został przerwany przez ulewę. Decyzją organizatora Msza Święta odbyła się w kaplicy. Nasza Schola w czasie Mszy Świętej chwaliła Pana swoim śpiewem. Mimo mokrych strojów i kapeluszy humory nam dopisywały. Następnie pod przewodnictwem Ojca Jana Góry i osobę przebraną za Papieża. W procesji przeszliśmy nad jezioro, aby odnowić przyrzeczenia chrzcielne, a następnie przeszliśmy przez Bramę zwaną Rybą. Kolejnym punktem naszej podróży była przeprawa promem na wyspę w Ostrowie Lednickim. Zobaczyliśmy tam ruiny zamku Mieszka I i jego żony Dobrawy oraz inne miejsca wskazujące na to, iż na wyspie znajdowała się osada. Po powrocie na nocleg mimo zmęczenia dzieci udały się na plac zabaw, aby do końca rozładować swoją energię.
W niedzielę mieliśmy od rana piękną pogodę, więc pieszo udaliśmy się do osady w Biskupinie.

[flickr id=”14263332098″ thumbnail=”medium” overlay=”true” size=”medium_800″ group=”” align=”none”]

Przewodnik ciekawie opowiadał o życiu mieszkańców i ich zwyczajach. Dzieci miały okazję wybić jedną z pierwszych monet państwa polskiego. Po obiedzie pojechaliśmy na przejażdżkę Kolejką wąskotorową do Wenecji. Ponieważ niedziela to czas poświęcony Panu Bogu przed godziną 18.00 udaliśmy się na Mszę Świętą. Podczas Mszy Świętej modliliśmy się przed cudownym obrazem Matki Boskiej Pocieszenia. Kościół pod wezwaniem Świętego Mikołaja w Gąsawie urzeka oryginalnymi malowidłami, które pokrywają wnętrze całej drewnianej świątyni. Po powrocie do autokaru czekała na nas miła niespodzianka w postaci słodkości na każdym siedzeniu. Byliśmy mile zaskoczeni, gdy na parkingu ujrzeliśmy ks. Jacka, który sprawił nam miłą niespodziankę. Wieczór upłynął pod znakiem wspaniałej zabawy przy grillu.
Ostatniego dnia wycieczki zwiedzaliśmy pierwszą stolicę Polski czyli Gniezno. Odwiedziliśmy Katedrę, weszliśmy na taras widokowy oraz obejrzeliśmy piękną starówkę. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Ksawerowa.
W czasie wspólnego wyjazdu nieustannie towarzyszyła nam modlitwa. Modliliśmy się za naszych księży, parafian oraz wszystkich dzięki którym mogliśmy wyjechać na tą wspaniałą i niepowtarzalną wycieczkę .
Dziękując Panu Bogu za wszelkie dobro, które stało się naszym udziałem, Promyki z radością czekają na kolejny wyjazd w przyszłym roku.

[fsg_gallery id=”14″]

Permalink do tego artykułu: http://www.ksawerow.archidiecezja.lodz.pl/jezusowe-promyki-na-lednicy-malucha-3/