Bieszczady

W dniach 18-20.10.2013r. 34-osobowa grupa wiernych wraz z Księdzem Jackiem udała się na autokarową pielgrzymkę w Bieszczady. Ponieważ droga jaką musieliśmy pokonać była bardzo długa w podróż wyruszyliśmy już o 4.00 rano. Jednak jak się później mogliśmy  przekonać po ilości atrakcji i tym co zobaczyliśmy naprawdę  warto było podjąć trud wczesnego wstania.
Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy na szlaku naszej pielgrzymki było Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku.  Podziwiając na terenie skansenu drewniane zabytki wsi mogliśmy pozwolić sobie na chwilę zadumy nad przeszłością. W kościele Wniebowzięcia NMP w Średniej Wsi, który jest najstarszą świątynią w Bieszczadach uczestniczyliśmy w Eucharystii. Następnie pojechaliśmy do Polańczyka na miejsce noclegu.
Sobotni poranek był słoneczny dlatego też zaraz po śniadaniu udaliśmy się na wycieczkę po Bieszczadach. Nasza trasa wiodła przez pętlę bieszczadzką coraz bardziej zagłębiając się w szczyty Bieszczad. Podziwialiśmy bogactwo krajobrazu tej okolicy w której zauważyć można połoniny, lasy oraz szczyty. Poza pięknem przyrody obszar ten pełen jest starych obiektów, malowniczych cerkwi, ruin zamków oraz opustoszałych wsi i małych cmentarzy o których wielu już nie pamięta.
W Górzance  zwiedziliśmy cerkiew Świętego Paraskewy, która obecnie służy jako kościół rzymskokatolicki p.w. Wniebowstąpienia Pana Jezusa. Znajduje się ona na niewielkim wzniesieniu skąd widać przepiękny krajobraz górski. W Cisnej na wzgórzu Betlejemka z tarasu widokowego podziwialiśmy jesienną panoramę Bieszczad oraz zobaczyliśmy pomnik upamiętniający śmierć milicjantów i żołnierzy poległych w obronie wsi w latach 1944-1947. Zatrzymaliśmy się także na chwilę refleksji przy Kapliczce Pamięci w Cisnej nazywanej przez niektórych kapliczką zakapiorów. Korzystając ze słonecznej pogody powędrowaliśmy zielonym szlakiem górskim w kierunku Bacówki „Pod Małą Rawką” skąd można zaobserwować  Połoninę Caryńską. Na szlaku naszej wędrówki  spotkaliśmy także żubry w zagrodzie w Mucznem. W drodze nad Solinę zatrzymaliśmy się w Sanktuarium Matki Bieszczadzkiej. Następnie udaliśmy się na rejs statkiem po Jeziorze Solińskim podczas którego mogliśmy zobaczyć wspaniałe widoki. Mieliśmy też okazję pospacerować po tamie w Solinie. Wieczorem pełni wrażeń powróciliśmy do Polańczyka gdzie wspólnie bawiliśmy się na zabawie tanecznej przy akompaniamencie zespołu, który był z nami obecny na pielgrzymce. Panowie umilali nam czas swoją grą na instrumentach i śpiewem. Dzięki nim czas mijał nam szybko i przyjemnie, a dobry humor nie opuszczał nas ani przez chwilę.
W niedzielę udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Zatrzymaliśmy się w Sandomierzu gdzie zwiedzaliśmy Stare Miasto oraz spacerowaliśmy po rynku na którym toczy się akcja słynnego serialu Ojciec Mateusz.  W kościele p.w. Świętego Ducha uczestniczyliśmy w Eucharystii celebrowanej w intencji pielgrzymów. Kilka minut po godzinie 21.00 powróciliśmy do Ksawerowa.
W czasie pielgrzymki nie zabrakło także wspólnej modlitwy i śpiewów przy akompaniamencie zespołu muzycznego.  Wszyscy mieliśmy okazję podziwiać  piękno świata stworzonego przez Boga, ale także ubogacać się duchowo. Po wyjeździe, który uważamy za bardzo udany pozostały nam miłe wspomnienia, piękne krajobrazy i mnóstwo wrażeń.

[slideshow id=24]

Permalink do tego artykułu: http://www.ksawerow.archidiecezja.lodz.pl/bieszczady/