Wyjazd dzieci i młodzieży z Parafii Matki Boskiej Częstochowskiej w Ksawerowie

W dniach od 28 sierpnia do 01 września 2018 roku grupa 43 dzieci i młodzieży z Gminy Ksawerów wraz ze swoim wikariuszem ks. Dominkiem Sujeckim udała się na wyjazd w góry do Wierchomli Wielkiej w Beskidzie Sądeckim. Nasz wspólny czas rozpoczęliśmy wizytą na Jasnej Górze u ukochanej Mamy, która kilka dni wcześniej obchodziła swoje imieniny, a przecież jest Ona również patronką Parafii Matki Boskiej Częstochowskiej w Ksawerowie. Dzięki przewodnikowi mieliśmy szansę zwiedzić Klasztor i Bazylikę Jasnogórską. Po Mszy Świętej w Kaplicy Matki Bożej mogliśmy ruszyć w dalszą drogę.

Bazą wypadową dla naszej grupy był Pensjonat Nasza Gazdówka w Wierchomli Wielkiej. Każdy dzień rozpoczynaliśmy podwójną rozgrzewką – krótkimi ćwiczeniami fizycznymi i modlitwą. Kolejne atrakcje dostosowywaliśmy do pogody i naszych możliwości. Udało nam się zdobyć wszystkie sprawności w Parku Linowym, do którego zeszliśmy z przewodnikiem z Jaworzyny Krynickiej, na którą wjechaliśmy gondolami. Wieczorem nasz dom stał się miejscem śpiewu podczas wspaniałego karaoke.

Następnego dnia zwiedziliśmy Park Biblijny w Muszynie. Później odbył się spływ pontonami rzeką Poprad. Przez ponad 10 km mogliśmy podziwiać piękno otaczającej nas przyrody i gór. Widoki i doświadczenia zapamiętamy z pewnością na długo. Po powrocie do Wierchomli wśród górskich widoków mogliśmy uczestniczyć w przepięknej Mszy Świętej. Mimo chłodniejszej już aury, wieczorem zorganizowaliśmy ognisko, przy którego cieple gawędziliśmy i śpiewaliśmy do późnych godzin.

Piątek to czas, kiedy postanowiliśmy zdobyć Bacówkę nad Wierchomlą, która znajduje się 830 m n.p.m. Tego dnia łącznie zrobiliśmy prawie 15 km, co chyba każdy z nas mocno odczuł. Dlatego popołudnie spędziliśmy na wspólnych grach i zabawach, a wieczorem obejrzeliśmy film.

Aż żal było opuszczać to miejsce i kończyć ten czas! Do już nam znanych Gospodarzy wrócimy na pewno, ale zanim to nastąpi pozostają wciąż żywe wspomnienia i mnóstwo zdjęć.

W drodze powrotnej, nie moglibyśmy się nie zatrzymać w Starym Sączu, gdzie w 1999 roku odprawił Msze Świętą nasz rodak – św. Jan Paweł II. My również odprawiliśmy tam Eucharystię, pamiętając tego dnia o obrońcach naszej Ojczyzny. Później wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Ołtarz Papieski i Muzeum Papieża Polaka.

Ksawerów powitaliśmy ze spokojnym duchem i wypoczętym ciałem. W tym miejscu chcemy podziękować naszej Gminie Ksawerów za ogromne wsparcie finansowe i życzliwość, które władze okazały podczas organizacji wyjazdu. Po tak zakończonych wakacjach nie pozostaje nic innego, niż ze zdwojoną siłą ruszyć do pracy w szkole, a także rozpocząć kolejny etap formacji w parafialnych wspólnotach.

Permalink do tego artykułu: http://www.ksawerow.archidiecezja.lodz.pl/wyjazd-dzieci-i-mlodziezy-z-parafii-matki-boskiej-czestochowskiej-w-ksawerowie/