Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę

„Tam dążą tłumy wypraszać łask
Ujrzeć Jej blask.
Do Jasnej Góry- wśród polskich chat
Pielgrzymi szlak”.

20.08.2012 o godzinie 6.00 w kościele Świętego Mateusza w Pabianicach na Mszy świętej spotkało się 353 pielgrzymów, którzy pragnęli wyruszyć na pątniczy szlak  wiodący na Jasną Górę. Wśród nich była także 14 osobowa grupa naszych parafian z księdzem Jackiem.

544 Piesza Pielgrzymka przebiegała pod hasłem „Kościół naszym domem”. Jej główną intencją było dziękczynienie za 25 rocznicę wizyty Jana Pawła II w Łodzi. Przez całą wędrówkę patronowali nam błogosławiony Jan Paweł II oraz Święta Rodzina. Ojciec Święty bardzo cenił sobie rodzinę i wspominał o niej niejednokrotnie w swych homiliach i encyklikach. Maryja, Święty Józef i Jezus Chrystus jak powiedział ksiądz Mariusz Lampa- kierownik pielgrzymki mają być dla nas niedoścignionym wzorem małżeństw i rodzin.  W homilii skierowanej do pielgrzymów kapłani wyrazili wdzięczność za obecność tak dużej grupy młodzieży oraz chęć podjęcia trudu pielgrzymowania.Kilka minut po godzinie 7.00 ustawieni w zwartej grupie ze śpiewem na ustach ruszyliśmy w drogę. Główny przesłaniem I dnia wędrówki było motto: Dom miejscem miłości. Temat ten towarzyszył nam w drodze do Grocholic. Trasa była dość długa i męcząca z powodu mocno grzejącego słońca, ale ze śpiewem, modlitwą oraz pomocą innych pątników łatwiej się ją pokonywało. W trakcie marszu słuchaliśmy konferencji i świadectw. Byliśmy pełni radości i nie przeszkadzało nam zmęczenie i pęcherze na stopach.

Gdy tylko minęliśmy Pabianice ksiądz Krzysztof Jałowiecki witał pielgrzymów poszczególnych parafii ciepłym słowem i piosenką. My postanowiliśmy zrobić to sami po jego krótkiej zapowiedzi. Wywołało to dużą radość wśród pątników.

Około 20.00 dotarliśmy do Grocholic, gdzie po krótkiej modlitwie i odśpiewaniu Apelu Jasnogórskiego udaliśmy się na zasłużony odpoczynek po prawie 40 km marszu.

II dzień przywitał nas pięknym słońcem O godzinie 6.30 po modlitwie w świątyni udaliśmy się w dalszą wędrówkę ku Jasnej Górze. Dzisiejszym tematem był: Kościół miejscem modlitwy. W drodze słuchaliśmy konferencji o modlitwie. Jako pątnicy nazwani zostaliśmy wędrującym kościołem. Przez cały dzień sprzyjała nam ładna pogoda. Wieczorem w Dobryszycach odbyło się nabożeństwo pokutne. Pielgrzymka jest czasem rekolekcji w drodze i doświadczaniem Boga dlatego też każdy miał okazję do pojednania się z Nim w sakramencie pokuty. Po odczytaniu Ewangelii o obmyciu stóp ksiądz Marcin wystawił Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie. Wierni adorowali Go śpiewając pieśni i modląc się. Po przeżyciu spowiedzi na znak naszej czystości dokonał się obrzęd obmycia stóp. Na zakończenie nabożeństwa zaśpiewaliśmy Apel Jasnogórski i pełni radości z czystymi sercami i uśmiechami na twarzach udaliśmy się po pełnym dniu wrażeń na nocleg.

W środę o godzinie 7.00 zgromadziliśmy się w kościele by powierzyć się Maryi na dalszą wędrówkę. Przed nami było 32 km marszu. Rozpoczęliśmy go od Godzinek. W Folwarkach mieliśmy postój na śniadanie. Od rana świeciło słońce. Gdy kończyliśmy posiłek zerwał się silny wiatr, a na niebie ujrzeliśmy burzowe chmury. Jednak Bóg czuwał nad nami. Zaczęliśmy się modlić. Spadło tylko kilka kropel ożywczego deszczu i z powrotem wyszło słońce. Temat dzisiejszego dnia to: Rodzina Bogiem silna. Jedno z małżeństw w drodze opowiadało o wspólnocie Domowego Kościoła. W Gidlach przeżyliśmy uroczystą Eucharystię, a po niej spotkała nas niespodzianka. Zostaliśmy odwiedzeni przez naszych przyjaciół, którzy nie mogli z nami pielgrzymować. Spędziliśmy z nimi wspaniałe popołudnie w drodze do Garnka. Wspólnie modliliśmy się i śpiewaliśmy na chwałę Boga. Cieszyliśmy się, że choć przez chwilę mogą nam oni towarzyszyć. Wieczorem odbyło się nabożeństwo wstawiennicze.

Czwartek był ostatnim dniem pielgrzymowania do Częstochowy. Jego hasło to: Święta Rodzina- wzór Ojca i Matki. To właśnie dziś mieliśmy spotkać się z Maryją przed Cudownym Obrazem. Każdy z utęsknieniem czekał tej chwili. Nasza grupa prowadziła dziś różaniec powierzając w nim intencje pątników. Dzisiejsza Msza święta celebrowana na Górce Przeprośnej miała wyjątkowy charakter. W słowie skierowanym do wiernych ksiądz Jacek podkreślił, że nasze życie jest ciągłą wędrówką przez wiele dróg podobnie jak pielgrzymka. Przed przekazaniem sobie znaku pokoju mieliśmy okazję do wzajemnego przeproszenia się. Był to wspaniały moment. W wielu oczach pojawiły się łzy. Pojednani z Bogiem i bliźnimi mogliśmy udać się do Jasnej Góry, którą już było widać przed nami. Po godzinie 17.00 ze śpiewem na ustach w odświętnych strojach i z uśmiechami na twarzach wkroczyliśmy w aleje prowadzące pod szczyt Częstochowy. Osoby pielgrzymujące po raz pierwszy miały na swoich głowach wianki. W alejach zostaliśmy przywitani kwiatami. Po dojściu do szczytu Jasnej Góry położyliśmy się krzyżem na ziemi by podziękować za całą drogę, a następnie poszliśmy przywitać się z naszą Matką.

Mimo 4- dniowej wędrówki nie czuliśmy zmęczenia. Nasze twarze promieniały radością, że jesteśmy już u Matki Bożej.

W piątek uczestniczyliśmy we Mszy świętej w intencji pielgrzymów, a następnie przeżyliśmy Drogę Krzyżową na Wałach Jasnej Góry. Witaliśmy także innych pątników przybywających do Częstochowy. Swą radością z pielgrzymowania dzieliliśmy się ze słuchaczami Radia Jasna Góra. Wieczorem wzięliśmy udział w czuwaniu i Mszy świętej w intencji młodzieży w Kaplicy Cudownego Obrazu. Trwaliśmy przy Maryi cały wieczór uwielbiając Ją śpiewem i modlitwą oraz powierzając Jej wszystkie nasze intencje z którymi podążaliśmy.

Sobotę i niedzielę pielgrzymi spędzili w Częstochowie, a w poniedziałek we wczesnych godzinach porannych po Eucharystii w nieco mniejszym składzie udali się w drogę powrotną do domu. Była ona równie owocna. Przez 3 dni słuchaliśmy konferencji kapłanów, modliliśmy się, uczestniczyliśmy w Eucharystii i rozważaliśmy Słowo Boże w wyznaczonej codziennie strefie ciszy.

W środę wieczorem dotarliśmy do Pabianic, gdzie witały nas nasze rodziny i tłumy osób. Ksiądz Prałat powiedział, że cieszy się z młodzieży, która jest nadzieją i przyszłością świata oraz daje wspaniałe świadectwo o sobie.

W czwartek uczestniczyliśmy we Mszy świętej na zakończenie pielgrzymki podczas której dziękowaliśmy wszystkim za każdy przejaw dobra i możliwość pielgrzymowania do Jasnogórskiego Tronu Maryi.

Jesteśmy pełni radości i wdzięczności za ten błogosławiony czas pielgrzymowania i jego owoce.

Permalink do tego artykułu: http://www.ksawerow.archidiecezja.lodz.pl/piesza-pielgrzymka-na-jasna-gore/